woensdag 5 december - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Trijnie - WaarBenJij.nu woensdag 5 december - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Trijnie - WaarBenJij.nu

woensdag 5 december

Door: trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

05 December 2012 | Jordanië, Amman

2/12 zondag: Na de koffie gingen J&M de stad in voor wat St. boodschappen. Sinterklaas kwam 's middags voorbij. Dat was een verrassing. Er stond ineens een zak met cadeautjes voor de buitendeur. Hoe kan dat nou? Heel gezellig, zie de foto's.

3/12 maandag: vandaag gingen we naar de workshop van de olijfhouten producten. Ik heb daar een rondleiding gehad van een van de organisatoren van deze workshop (werkplaats). De ploegleider maakte voor Levi een mooi ornament van hout, de ark van Noach, en voor mij maakte hij drie kralen. Alles in ruige toestand. De organisator heeft me het hele proces van boomstronk tot product laten zien. Indrukwekkend. Later terug op kantoor hebben we gepraat (Jeroen en Marjolein) en dronken we een kopje thee. Marjolein heeft gesproken over waar zij ingezet zou willen en kunnen worden. In een weeshuis, bij moeilijk lerende kinderen, enz. enz., er is genoeg om te doen. Begin volgend jaar gaat ze met de persoon waar ze mee heeft gesproken, langs de locaties waar ze iets zou kunnen betekenen.
Rond de middag vertrokken we weer richting huis. Ik heb Leon die middag alleen van school gehaald. Best wel spannend, want het is echt een onoverzichtelijke wereld voor mij. Geen herkenningspunten. Alles lijkt op elkaar. Jeroen heeft me het eerste stuk begeleid en daarna ging ik alleen verder... De terugweg weet Leon en daar vertrouw ik dan maar op. Hoewel ik de terugweg nu zelf ook al redelijk leer kennen.
Aan het eind van de middag kreeg ik wat hoofdpijn en trok het wat bij mijn ogen. Foute boel. Hoe kom ik daar nou weer aan? De volgende dag werd het me duidelijk. Stof, stof, stof...zoveel fijnstof in de workshop. Tja, moet je Trijnie heten, die kan daar natuurlijk niet tegen. Ogen zaten vol met fijnstof van de olijfboom.

4/12 dinsdag: Vanmorgen voelde het of ik een olijfboom in mijn hoofd had zitten. Direct zwaar geschut (medicatie) er tegen aan gegooid. Marjolein had oogdruppels gekocht en zowaar, tegen drie uur voelde ik me ineens een stuk beter. Dat had ik nog nooit meegemaakt. Meestal lig ik hiermee een volle dag in bed en kom dan de volgende dag voorzichtig mijn bed uit om verder te herstellen (ik heb ervaring :-( ).
Ik kom de kamer in en zeg tegen Kees Jan en de anderen, hebben jullie voor me gebeden of zo?? Dit is me nog nooit gebeurd, 's middags om drie uur al weer in de benen, gedoucht en zelfs enigszins in staat een gesprek te voeren? Nee, zegt ie, en kijkt me aan alsof ie dacht, hmm, hadden we wel even kunnen doen :-).
J&M hadden 's middags dus bezoek van KJ en ook Sara was bij het gesprek aanwezig.
Ik heb geprobeerd me een klein beetje met de kinderen bezig te houden. Marjolein kookte later die middag een preischotel en daarna hebben wij met de kinderen gegeten.. Jeroen en KJ zijn Amman in gegaan. Eerst aangifte doen op het politiebureau van een achtergelaten tas in de taxi. De inhoud van de tas was van dien aard dat aangifte doen wel op zijn plaats was. Eigenlijk verwachtten we de tas niet terug, want er zat een satelliettelefoon voor Jeroen en Marjolein in voor een eventuele noodsituatie in Jord. Verder nog choco voor sint enz.. Heel jammer voor Leon en Levi, die misten nu de chocolade sinterklaas/zwarte piet.

5/12 woensdag: de hele dag thuis geweest. Jeroen haalde KJ al op tijd voor de koffie en voor nog een gesprek en daarna vertrokken zij tweeën richting Sahaab. Daarna hadden Jeroen en KJ nog een lunchafspraak met de directeur van OPM. Daarna gingen ze op weg naar de grens. KJ vertrok vanmiddag naar het buurland. Hij maakt een rondje MO. Eerst naar Egypte, daarna Jordanië en dan naar Israël. Maandag gaat hij weer naar huis.
Onderweg krijgen ze een telefoontje van het politiebureau dat de tas is afgeleverd op het politiebureau!!.?? Hoe is dit mogelijk?! Het allerlaatste wat we hadden verwacht. Terug van de grens is J de tas gaan halen op het politiebureau en alles zat er nog in! De taxichauffeur kreeg een beloning voor het terugbrengen van de tas. Alweer een wonder. Te gek.

Vanmorgen nog wat mooie foto's van Sophia gemaakt. Ze was vandaag trouwens ziek. De laatste in de rij hoop ik. Het is nu woensdagavond en ik zit nog achter de pc en het is half 12 geweest. Dus met mij gaat het de goede kant weer op. Vandaag ook geen medicatie meer gebruikt.
Omdat het vandaag Sinterklaas is heb ik snert gekookt. We wilden er een echte hollandse dag van maken. De ingrediënten kwamen gedeeltelijk mee uit Nederland.
Vanmorgen was Marjolein naar de vrouwenbijeenkomst en Levi en ik hebben toen de snert gemaakt. Tenminste, het beginnetje gemaakt. Het resultaat was voortreffelijk. Helemaal verbaasd dat het zo goed was gelukt. Leon begon heel enthousiast, maar.... hmm ' ik vind het toch niet zo lekker, de worst wel' :-). Levi eet de hele week al niet. Is ook de hele week al ziek thuis, en wilde de snert niet eens proeven. De worst die ik er later had uitgevist heeft ie nog wel stiekem weg gegeten.
De drie groten hebben er lekker van gesmuld, jammie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jordanië, Amman

Jordanie 2012

Familie bezoek in Jordanië.

Recente Reisverslagen:

13 December 2012

donderdag 13 december 2012

12 December 2012

woensdag 12 december 2012

11 December 2012

dinsdag 11 december 2012

09 December 2012

Zondag 9 december 2012

08 December 2012

zaterdag 8 december 2012
Trijnie

.-.-.-.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 51843

Voorgaande reizen:

02 Februari 2024 - 15 Februari 2024

Israël - 2024-1

19 Februari 2015 - 01 Maart 2015

Israël - 2015

06 December 2013 - 03 Januari 2014

Sinterkerstnieuw tripje 2013-2014

23 November 2012 - 12 December 2012

Jordanie 2012

20 December 2011 - 04 Januari 2012

Kraambezoek Jordanië

22 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Familiebezoek in Jordanie

Landen bezocht: