donderdag 13 december 2012 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Trijnie - WaarBenJij.nu donderdag 13 december 2012 - Reisverslag uit Assen, Nederland van Trijnie - WaarBenJij.nu

donderdag 13 december 2012

Door: trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

13 December 2012 | Nederland, Assen

Ik ben gisteren weer thuis gekomen na een voorspoedige reis.

Inchecken ging erg snel. Waar wilt u zitten? aan het raam, in het gangpad, zegt u het maar. Nou, doe dan maar het raampje, dan heb ik de meeste kans om rustig te kunnen slapen.
Het visum ging heel snel. Daar was wel een extra ingebouwd 'voorloket'? Daar stiefelde ik dus finaal voorbij, maar .... werd weer fijntjes terug gehaald :-). Eerst, voor ik in de rij plaatsneem, een check op mijn visum!? Vreemd, nog nooit meegemaakt. De rij bestond trouwens uit 2 personen :-). Joepie.
Achteraf blijkt dat er die dag minimaal aantal mensen in het vliegtuig zit. Het is de 12de van de 12de in het 12de jaar! En mijn vliegtuig zou ook nog eens rond 12 uur landen! Reden voor veel mensen om een vliegtuig later te nemen. Liever een dag later of eerder, dan ...................

Veel extra controle, met 2x fouilleren, en vertrek uit een andere vertrekhal en dat alles om de datum 12-12-12? Waren mijn grapjes om de datum (vooraf) niet helemaal uit de lucht gegrepen.

Ik zat bij de nooduitgang bij het raam :-) en alle vier de mensen die hier zaten, werden persoonlijk aangesproken en kregen persoonlijke instructies met de belangrijke vraag of we de Engelse taal goed begrepen, dit i.v.m. de (hopelijk niet) uit te voeren instructies. Beetje bizar begin van de reis.

Het vliegtuig was zo goed als leeg! Er vertrok één bus van de vertrekhal naar het vliegtuig! Normaal gesproken kunnen er minstens drie bussen in het vliegtuig.
Veel mensen maakten gebruik van de extra ruimte om languit op drie zitplaatsen te slapen.

Raar was, ook wel een beetje lachen, dat we om even voor 12 uur Jordaanse tijd, hapje en drankjes kregen! Ik keek heel raar op dat we iets te drinken kregen en keek op mijn horloge van, hoe laat is het eigenlijk. Toen bleek het 5 voor 12 te zijn. Ik dacht nog, oké, als het dan gaat gebeuren, dan wel met een drankje in de hand:-).

Nou ja, ik ben thuis, en er is dus niets gebeurd. De reis verliep netjes op tijd en zonder al te veel turbulentie. Er lag een driedubbele laag bewolking boven Nederland met een enkel gat er in zodat je zo nu en dan toch een stukje wereld kon zien. Die bewolking veroorzaakte wel wat turbulentie, maar erg netjes.

De trein vertrok volgens schema. Ik was erg verbaasd over het journaal van gisteravond over de problemen met de treinen. Veel uitleg op het perron, door de microfoons enz. Ik heb dus niks gemerkt van dat er veel mensen in de trein werden gepropt of andere problemen. Als er mensen op een verkeerde manier waren in of uit gecheckt, kregen ze allemaal netjes uitleg van de conducteur. Hoe ze dat konden oplossen of hoe ze dat de volgende dag moesten gaan doen. Hardop commentaar van de passagiers van hoe netjes de NS dat oppakte. Nou ja, maakt ook niet uit.

Ik deed nog mee met een interview, moest toch een half uur op de trein wachten, en daar was één van de vragen, wat vind u van de vriendelijkheid van het personeel op Schiphol, enz. Ja, het eerste wat me opviel was dat dit anders is dan in Jord. Sneller, korter, minder vriendelijk. Weet ik niet wat er achter de MO vriendelijkheid schuilgaat, maar het komt vriendelijker over en men heeft meer tijd voor je. Mijn ervaringen dan, hè.

Willemien haalde me op uit Assen. Ze stond op het perron op me te wachten. Toen ik de deur van de trein uit stapte, stond ze daar en hielp me met mijn koffer uit te laden. Nou ja. Wat een luxe.
We zijn naar de auto gelopen en om half vier zaten we aan een kopje koffie. Gezellig thuiskomen zo.

Nu, na een nachtje slapen voel ik me goed. Enigszins last van mijn evenwicht, maar ik voel me niet ziek. Heb gisteren een half reistablet gebruikt, wat volledig ging werken toen ik in de trein zat! Was wel lachen, want daar wilde ik eigenlijk niet in slaap vallen.

Gisteravond om 11 uur naar bed gisteravond (was die morgen om drie uur Ned. tijd opgestaan) en heb heerlijk geslapen.
Wel veel te vroeg wakker, maar dat was dan weer een jordaanse tijd van opstaan. Kon nog weer twee uurtjes gaan liggen, heerlijk.

Nu zit ik al weer achter mijn werklaptop om zo meteen de mail door te nemen en af te handelen. Maandag begint het echte werk weer.
Nog even de vakantie vasthouden.

Iedereen bedankt voor de reacties, goede reis wensen en welcome back wensen. Tot ziens.

  • 13 December 2012 - 16:10

    Willemien:

    Leuk om te zien en te lezen!
    Vooral dat stalende koppie van Sophia met haar kadootjes. Geweldig.

    Liefs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Assen

Jordanie 2012

Familie bezoek in Jordanië.

Recente Reisverslagen:

13 December 2012

donderdag 13 december 2012

12 December 2012

woensdag 12 december 2012

11 December 2012

dinsdag 11 december 2012

09 December 2012

Zondag 9 december 2012

08 December 2012

zaterdag 8 december 2012
Trijnie

.-.-.-.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 51850

Voorgaande reizen:

02 Februari 2024 - 15 Februari 2024

Israël - 2024-1

19 Februari 2015 - 01 Maart 2015

Israël - 2015

06 December 2013 - 03 Januari 2014

Sinterkerstnieuw tripje 2013-2014

23 November 2012 - 12 December 2012

Jordanie 2012

20 December 2011 - 04 Januari 2012

Kraambezoek Jordanië

22 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Familiebezoek in Jordanie

Landen bezocht: