Eilat - donderdag 4 mei - Reisverslag uit Eilat, Israel van Trijnie - WaarBenJij.nu Eilat - donderdag 4 mei - Reisverslag uit Eilat, Israel van Trijnie - WaarBenJij.nu

Eilat - donderdag 4 mei

Door: Trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

04 Mei 2006 | Israel, Eilat

Hallo allemaal,
Weer leuk om alle reacties te lezen.

Om op de laatste terug te komen van Willie; het was niet mogelijk de Klaagmuur van dichtbij te zien. Het hele terrein was afgezet. Een hele kring van stoelen stond klaar om 's avonds de speciale gasten, ministers e.d., ook uit Europa enz. te laten zitten. Er was een speciale herinnering (memorial) die avond. Strenge bewaking.... Elke stoel werd twee keer van de onderkant gecontroleerd. Voor we in de buurt van de klaagmuur konden komen werden ook wij aan een speciale inspectie onderworpen. Het was heel hectich in Jeruzalem. Speciale dagen en daardoor voor mij maar ik denk ook wel voor Jeroen en Marjolein extra bijzondere dagen.
Dit verslag volgt later.
Vandaag zitten we dan in Eilat. We zijn gisteravond aangekomen om ongeveer 19.00 uur. Het was een lange rit. Het was shabbat en daarom waren er bijna geen auto's op de weg toen we Jeruzalem verlieten. Gelukkig maar, het kan daar enorm druk zijn. Als je je dan een keertje vergist in de genomen afslag kun je dat bijna niet meer corrigeren en raak je helemaal uit de richting. Gistermorgen dus niet. Lekker. Onderweg hebben we Qumran bezocht. Marjolein en ik zijn alleen naar binnen gegaan voor een informatie film en daarna een kijkje op de rotsen waar de dode zee rollen zijn gevonden. Daar konden we ook heen lopen maar het was erg warm en daar hadden we niet zoveel zin in, want we hadden die dag nog een lange rit te gaan. We hebben via een speciale route door de opgravingen van een nederzetting van de Essenen gelopen. Jeroen had dit alles al eens gezien en bleef in de schaduw bij de ingang op ons wachten. Daarna ging het door naar de Dode Zee. Drijven, zwemmen in het zoute water. Bijzonder. En inderdaad het is zelfs bijna niet mogelijk om gewoon te zwemmen. Je moet drijven of je wilt of niet. Je hoofd onder water doen is ook niet zo'n slim idee... het is wel errug zout. De douches op het strand zijn dan ook geen overbodige luxe. Als je je laat opdrogen lijk je een beetje op de vrouw van Lot, denk ik. We hebben haar onderweg gezien:-) hoog in de rotsen stond ze, helemaal alleen...
Daarna gingen we door naar Massada. We hadden een strak dagschema omdat we graag bij licht in Eilat wilden arriveren.
We gingen met de kabelbaan naar boven. Het was er enorm heet en zo goed als geen schaduw. Ik had het al te doen met die arme Zeloten die hier hebben gewoond. Maar later zagen we net zo'n soort berg als de Massada en daarbovenop palmbomen, dus misschien viel het allemaal nog mee. Er waren zelfs badplaatsen boven op de berg. Best wel een groot gebied. We hebben de tour ingekort tot een uurtje boven bezichtigen. Mede door de hitte en door onze haast op tijd in Eilat te zijn.
Het laatste stuk was nog erg lang, wel 2,5 uur rijden nog. Gelukkig hebben we een heerlijke auto met airco.
We kunnen hier in het hotel de auto in de garage (onder het hotel) parkeren. Koel en veilig. We hebben kamer 631, de bovenste verdieping (alweer). We zien uit op het zwembad van het hotel. Het ziet er allemaal heel goed uit. Gisteravond Eilat nog in om te eten en toen we om ongeveer 23.00 uur terug waren zijn we letterlijk ons bed in gerold. MOE.
Vanmorgen uitgeslapen, daarna ontbijtbuffet en daarna bij het zwembad gelegen. Het is hier luxe, vooral vergeleken met Jeruzalem. En nu dus een rustdag, is wel even lekker.
Vanmiddag Eilat weer in, wat eten en naar de grens met Egypte.
Nu zijn Jeroen en Marjolein op zoek naar een postkantoor en shoppen, want........... er is hier heel veel te shoppen. Eilat is het Las Vegas van Israel. Ik had daar niet zoveel zin in en zit nu dus op internet. Zo meteen naar de kamer en even lekker plat en vanavond weer Eilat in.. Ja, ja, het is wat. Maar het is een heerlijke vakantie, wel met twee gezichten. Genieten van het land op zich en de andere kant heeft met mijn (ons) christen zijn te maken.
Kom ik later misschien nog op terug.

Voor nu de groetjes aan iedereen. Ik hoop nog een keer in de gelegenheid te zijn dit weblog bij te houden.

• 04 Mei 2006 - 15:01

Hielke En Regit:

Geniet nog maar even van de vakantie, voor je het weet is het weer zondag en ben je weer in het (overigens, best zonnige) nederland.

De verhalen zijn steeds goed om te lezen. Ook wij hebben enkele verhalen te vertellen als jullie terug zijn ;)

• 04 Mei 2006 - 15:37

Karin:

Het is prettig om weer over jullie belevenissen te lezen. Jullie hebben indrukwekkende dingen gezien, geproefd en gevoeld. Dat zal zeker impact hebben. Dan is het ook goed om even lekker uit te rusten. Alleen al om de zaken enigzins te verwerken.
    Zie uit naar de rest van de verhalen. Hoop inderdaad dat je ons nog een keer via de blog kunt bij "schrijven" over jullie belevenissen.

• 04 Mei 2006 - 16:24

Marjolein:

Zeker vonden wij Jeruzalem bijzonder. Te kort geweest naar onze mening. Moeten we dat nu via internet vertellen?? ;-)
    P.s H & R, stuur ff een sms when it is important. Ja, tikkeltje nieuwsgierig aangelegd. xx, alles goed. Eilat = ++
    Liefs, Marjolein.

• 04 Mei 2006 - 16:44

Bernard:

Pfff, controles...It's better to be save than to be sorry zullen ze wel denken maar ik geef ze daar op dit moment niet helemaal ongelijk in. Mooi dat je een auto met airco hebt om het hoofd wat koel te kunnen houden. Die kunnen we overigens in Nederland nu ook wel gebruiken; het namelijk op het moment zo'n graad of 27 !!!
    Take your time om even wat uit te rusten, het programma is zwaar maar het geeft je veel voldoening merk ik.
    Het is leuk je verslag van de reis zo te kunnen volgen.
    Groet,
    Bernard

• 04 Mei 2006 - 20:44

Herman:

Bah, wat een ellende . Iedere dag weer allerlei leuke dingen moeten doen.
    Je kunt nog kiezen ook wat je zult doen. En dan ook nog mooi weer en zo.
    Jullie mogen wel uitkijken want straks wen je er aan en wil je niet meer anders. Ik hoop dat je nog veel indrukken opdoet. Dan heb je thuis iets om van na te genieten. Nog veel plezier met elkaar en tot gauw.
    Herman en Els

• 04 Mei 2006 - 21:44

Els:

wat gaat de tijd toch snel he? Geniet lekker van alle dingen. Zoals Hielke schreef het is hier ook bijzonder mooi weer. We hopen dat het zo blijft! Als je thuis komt staat er een verassing te wachten. Het hele Julianagebouw staat is de steigers! Wel de gordijnen straks dicht doen Trijnie, want er loop nu volk langs je ramen!
    We zien jullie zondag!

Groetjes Els

• 05 Mei 2006 - 07:32

Jonathan En Annemiek:

Ook wel weer tijd om even te reageren. Klinkt echt indrukwekkend jullie reis, we zijn benieuwd naar jullie verdere verhalen. Geniet van de zon en kom tot rust.. Natuurlijk hartelijk dank voor de berichtjes op verjaardag en trouwdag! en.. ik heb geen tijd meer voor msn, staat daar ook nog wat op of staat alles hier, zus? Veel liefs

• 05 Mei 2006 - 09:15

Marloes:

EINDELIJK!!! Weer bericht van jullie. Ik maar elke dag kijken... Fijn dat jullie het naar je zin hebben daar, maar wel weer terug komen hè???
    Geniet nog even van de laatste dag(en). En Marjolein, let even op wat je in je tas stopt als jullie weer naar NL komen!!! :p
    Groetjes, Marloes.

• 06 Mei 2006 - 10:34

Ineke:

Heel bijzonder lijkt me dit. Een vakantie met 2 gezichten lijkt me heel vermoeiend. Als je thuis bent moet je dit allemaal nog verwerken. Nu kun je beter zoveel mogelijk genieten. Groeten aan Jeroen en Marjolein.
    Van Jan, Ineke en kids