26 december 2011 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Trijnie - WaarBenJij.nu 26 december 2011 - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Trijnie - WaarBenJij.nu

26 december 2011

Door: Trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

27 December 2011 | Jordanië, Amman

Het valt niet mee om een beetje actueel te blijven, maar hier ben ik weer. Ik heb in ieder geval zojuist een aantal foto’s geplaatst. Er volgen er later vast nog wel meer.

Alles prima hier. We hadden gisteren de hele dag regen, dat was niet zo prima trouwens. Zit je in het MO en heb je regen… Tja, dat hebben we thuis genoeg, daarvoor hoef je niet op reis :-). Vandaag was het beter, maar als het goed is, schijnt morgen de zon weer. Heerlijk.

Zaterdag jl. is Sophia naar de dokter geweest voor een check. Ze werd gemeten en gewogen en gezond bevonden. Ze zit boven het geboortegewicht (precies weet ik het even niet) en is volgens de arts 54 cm.
Alles gaat prima met de jonge dame. Slapen-drinken-verschoning-slapen-drinken-versch-enz. Ze slaapt overdag veel en huilt alleen als ze ’s avonds naar de slaapkamer van Jeroen en Marjolein wordt gebracht voor de nacht… Als zij willen slapen, komt Sophia in actie. Het duurt gelukkig meestal maar even. Wat er verder ’s nachts gebeurt krijg ik niet mee.

Ik word ’s morgens gewekt door Leon. Zeg oma, mag ik er al uit? Hoe laat is het? Nee, Leon het is nog heeeel vroeg. Als de telefoon van oma muziek maakt, mag jij eruit… Zo begint mijn dag:-).
Die van Erwin lijkt daar een beetje op. Heeee, heeeee - Erwin: ja Levi, ga nog maar even slapen. Het is even stil. Heeee, heeeee - Erwin: ga maar lekker liggen Levi. Met een beetje geluk is het dan niet al te vroeg en blijft het ook nog even stil, maar dan is het echt gebeurd. Levi komt uit bed. Doet het licht aan. Erwin doet hem z’n sokjes aan en Levi gaat spelen op de slaapkamer bij Erwin:-). Wat’n droppie.
Het ochtendritueel. De afgelopen twee morgens heb ik ze onder de douche gezet, even lekker kliederen, kleertjes aan, ze werken allebei met smaak een kom brinta naar binnen en gaan dan spelen. Daarna ben ik aan de beurt om me te wassen en me aan te kleden (als ik daar direct al zin in heb tenminste). In ieder geval lekker relaxt.

De kerstdagen in het MO zitten er op. Als je de foto’s bekijkt, zie je dat we het hier goed voor elkaar hadden. Gezellig samen getafeld. De kinderen deden ook lekker mee en lieten het zich smaken. Zoals het hoort:-) stond er kalkoen op tafel en hadden we als dessert een heuse kersttaart, tractatie van Erwin. Dat was smullen.
1ste Kerstdag hebben we een heerlijke luierdag gehad. Koffie met lekkere koekjes en chocolaatjes, daarna samen een leuke film gekeken en daarna bezig met de voorbereidingen voor het kerstdiner.

Vandaag hebben we niet veel gedaan. We hebben thuis memory gespeeld van Bob de Bouwer. Aan het eind van de dag zijn we nog even de deur uitgegaan voor een boodschap bij Cozmos. Daarna gegeten. Het was al laat, dus de kinderen naar bed en daarna zijn Jeroen en Erwin gaan bowlen. Marjolein en ik zaten een uurtje later op de bank met de dvd van Gooise vrouwen:-). Halverwege werden we eruit losgerukt door Sophia, die wilde ff eten:-), daarna weer verder gekeken. Gezellie. De film was bijna afgelopen toen de mannen, of moet ik zeggen jongens:-), thuiskwamen.

Morgen is het dinsdag, waterdag. Dus…, stoffen, stofzuigen, d w e i l e n, wassen draaien, enz. :-). Ja, zo gaat dat hier. De overheid bepaalt wanneer jij je wassen draait :-). Grappig blijft het wel. Dus, dat staat morgen op het programma. Jeroen gaat aan het werk, de kinderen en wij blijven thuis. Er zal ook vast weer tijd zijn voor wat leuks. Eerst samen de handen uit de mouwen, dan is het zo gepiept.

Oké, het is al weer veel te laat. Ik ga naar bed.

Tot een volgende keer.

  • 27 December 2011 - 17:18

    Hetty:

    Uitslapen zit er in niet in als ik zo lees :)

    Bedankt voor de foto's :) wat een droppie is het hè mooi gezichtje heeft ze.
    En die foto met je kleinzoons.. wat toch heerlijk dat je er nu bent voor jezelf maar ook voor hen....want ja oma!!! :)
    Je vindt het vast wel goed dat ik de link doorstuur naar Janita? Die vind het leuk om mee te lezen.

    Geniet ze en ik kijk weer uit naar je volgende berichtje

  • 27 December 2011 - 18:47

    Trijnie:

    Is prima, de link doorsturen bedoel ik.

  • 28 December 2011 - 14:50

    Anja:

    Hoi Trijnie, leuk om van je te horen!
    Geniet lekker van je vakantie, kinderen, kleinkinderen...
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Trijnie

.-.-.-.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 51935

Voorgaande reizen:

02 Februari 2024 - 15 Februari 2024

Israël - 2024-1

19 Februari 2015 - 01 Maart 2015

Israël - 2015

06 December 2013 - 03 Januari 2014

Sinterkerstnieuw tripje 2013-2014

23 November 2012 - 12 December 2012

Jordanie 2012

20 December 2011 - 04 Januari 2012

Kraambezoek Jordanië

22 Mei 2010 - 05 Juni 2010

Familiebezoek in Jordanie

Landen bezocht: