Dag 4 - Pisco -> Nasca - Reisverslag uit Lima, Peru van Trijnie - WaarBenJij.nu Dag 4 - Pisco -> Nasca - Reisverslag uit Lima, Peru van Trijnie - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Pisco -> Nasca

Door: Webmaster Trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

05 Oktober 2005 | Peru, Lima

Pisco – Ballestaseilanden – Ica – Nasca - (4 uur) met o.a. een boottocht van ongeveer 3 uur naar de Ballestaseilanden

Oké dan. De volgende dag. Ik leer het al. Je moet je bericht gewoon na een paar zinnen versturen en dan verder gaan. Kan voor jullie een beetje verwarrend overkomen maar zo werkt het dan wel.
Dag 4 en we zijn in Pisco. Weer blaffende honden en gillende, ja ik weet er echt geen ander woord voor, kakelende kippen/hanen.

Wake-up call 6.15- ontbijt buiten op een overdekt terras om 7.00 uur waarna we om 7.30 uur vertrekken met de bus voor een bezoekje aan de Islas Ballestas, een natuurreservaat waar zeeleeuwen, dolfijnen, leguanen en honderden zeevogels leven.
We vertrekken vanuit het kleine vissersplaatsje Paracas en stappen daar in een open speedboot met pet op, regencape aan als bescherming voor poepende vogels en daaroverheen nog een oranje zwemvest!! We ‘vliegen’ over de Stille Oceaan. Zien op de Islas Ballestas (rotsenpartijen met strandjes in de stille oceaan) kolonies zeeleeuwen, robben, pinguïns, en diverse andere vogelsoorten. Vliegende pelikanen. Die zijn groot!! De zeeleeuwen maken veel indruk. Ze brullen wat af, wat vooral door de akoestiek van de grotten extra doorklinkt. Ze zijn echt de baas, hebben dan ook geen natuurlijke vijanden. Het is een prachtig gezicht een strand vol zeeleeuwen.
We zien de “Guanofabriek” die per jaar zo’n 20.000 ton mest verwerkt.

Ik had een reistabletje ingenomen en heb dan ook totaal geen last gehad van zeeziekte. En de golven zijn er toch redelijk. Hadden we nog geluk dat het een rustige dag was.
Op de terugweg, in het zicht van de haven, zagen we dolfijnen naast de boot. Om stil van te worden……….
Een mooie foto gemaakt van een ‘gekaapte’ boot. Gekaapt door aalscholvers. De boot zat onder de vogelpoep (guano).

In de haven drinken we een kopje koffie en hebben daarbij onze eerste kennismaking met een Peruaanse muziekgroep.

Daarna vertrokken we voor een bezoekje aan een Bodega. Pisco, het nationale drankje van Peru. Je krijgt voor elk diner een Pisco sour van het huis. Dat hoort erbij. Neem je dat niet dan hebben ze zoiets van, wat is er mis met onze Pisco?? Pisco heeft een promillage van 45%. Deze wordt vermengd met geklopt eiwit, sap van heel kleine limoenen en kaneel, en ja, het smaakt prima.
We kregen er diverse soorten (puur) te proeven, niet alles was even lekker. Nadien deden ze er goede zaken want het overgrote deel van de groep heeft er wel een fles gekocht (in cadeauverpakking!).

Na de Bodega gaan we naar de woestijn en maken een buggyrit!!! Bij het plaatsje Ica.
Wil je niet weten. En ik ben bang op de kermis?? We zaten in een berglandschap van zandduinen. Geweldig, je weet niet wat je ziet. We hadden een vrij jonge chauffeur die instapte met een grijns op zijn gezicht. We keken elkaar aan en zeiden tegen elkaar, oké dan, dit wordt een echte buggyrit. Nou we hebben het geweten. Stofhappend en vergelijkbaar met een ritje in de achtbaan, zo ben ik over de zandduinen gekomen. En............. het was geweldig. Nou, Erwin je moet hier echt een keertje heen. Grensverleggend. Geweldig. :-)

Daarna nog een eindje gereden voordat we in Nasca aankwamen. Morgen gaan we vliegen boven de Nascalijnen!!

De gids van vandaag heette Paul en had als kreet: Voor alles is een eerste keer.

Het was een warme dag met weinig wind.

• 06 Oktober 2005 - 09:58

Wendy:

Hoezo over grenzen heen stappen.. het moet toch een keer in je leven gebeuren om die grenzen te gaan verleggen...:-)

• 17 Oktober 2005 - 17:05

Hilma Rombaut:

we zingen toch wel eens dat lied....er zijn geen grenzen...