Vakantie Vietnam - programma van dag tot dag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Trijnie - WaarBenJij.nu Vakantie Vietnam - programma van dag tot dag - Reisverslag uit Assen, Nederland van Trijnie - WaarBenJij.nu

Vakantie Vietnam - programma van dag tot dag

Door: Trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

01 Januari 2009 | Nederland, Assen

dag 1 Amsterdam - Hanoi
Gezamenlijke check-in op Schiphol en vlucht naar Hanoi, de hoofdstad van Vietnam.

dag 2 Hanoi
Na aankomst transfer naar het hotel, waar u de gelegenheid heeft om bij te komen van de reis. Na de lunch maken we een stadsrondrit per traditionele cyclo, een ideaal vervoersmiddel om op rustig tempo het oude centrum te ontdekken, waar de Franse invloeden nog duidelijk zichtbaar zijn. In de avond gezamenlijk welkomstdiner.

dag 3 Hanoi
U heeft de hele dag de gelegenheid om er zelf op uit te trekken in Hanoi. In de avond wonen we een voorstelling bij van het waterpoppentheater, een kunstvorm die in vroeger tijden in de rijstvelden werd beoefend.

Optionele activiteiten:
• Halve dag kookles, waarvoor u samen inkopen doet op de lokale markt
• Tai Chi les
• Boottocht over de Red River Delta

dag 4 Hanoi - Mai Chau
Na het ontbijt rijden we naar Mai Chau. Na de lunch in een traditioneel huis gebouwd op palen kunnen we beginnen aan de tocht naar de Mai Chau vallei, omzoomd door perzikbomen. We lopen dwars door het fascinerende landschap en snuiven de sfeer op van het Vietnamese leven. In deze vredige omgeving overnachting we in een klein hotel.

dag 5 Mai Chau
Vrije dag in deze prachtige omgeving. In de avond organiseert de reisleider een diner bij de lokale bergstammen, waarbij u zelfgemaakte rijstwijn kunt proeven.

Optionele activiteiten:
• Fietstocht door de omgeving, met bezoek aan verschillende dorpjes
• Kookles in een dorpje

dag 6 Mai Chau - Hanoi
Na het ontbijt rijden we naar het dorpje Sa Linh. De ruige bergomgeving en de kleurrijke bevolking zorgen voor een onvergetelijke ervaring. Na de lunch rijden we terug naar Hanoi, waar we in de avond aankomen.

dag 7 Hanoi - Halong Bay
Vandaag rijden we naar Halong Bay, ongetwijfeld één van de hoogtepunten van uw reis! We gaan aan boord van de Jewel of the Bay (of gelijkwaardig), een prachtige privé-boot waar we eerst genieten van een verse seafoodlunch met een glas wijn. We varen door de baai en bezoeken een aantal van de karakteristiek gevormde grotten waar Halong bekend om is. Er is tijd om te zwemmen of om op het dek te genieten van de adembenemende omgeving. U kunt per kajak de grotten verkennen en in de avond gaan we in een baai voor anker om aan boord te overnachten.

dag 8 Halong Bay - Hué
In de ochtend vrije tijd om te zwemmen of te ontspannen aan het dek, vervolgens gaan we terug naar Hanoi, vanwaar we de nachttrein naar Hué nemen.

dag 9 Hué - Hoi An
Na aankomst in Hué maken we een stadsrondrit, met bezoek aan de Verboden Stad met de keizerlijke paleizen, tempels en lotusvijvers uit de keizerlijke Nguyen dynastie. Vervolgens rijden we naar Hoi An, een charmant stadje waar de tijd stil is blijven staan. Hoi An laat zich uitstekend te voet ontdekken en we maken een wandeling door het oude stadje, waar u zich in het Vietnam van de 18de eeuw waant. In de avond gelegenheid om het nachtleven van Hoi An te ontdekken, want de stad heeft vele restaurantjes en bars.

dag 10 en 11 Hoi An
Dagen ter vrije besteding. Slenter door de schilderachtige straatjes van dit historische stadje, met vele winkeltjes, markten en nabijgelegen strand.

Optionele excursies:
• Traditionele Vietnamese lantaarns maken
• Cocktail-rivercruise
• Dagexcursie naar My Son, dat geregistreerd staat als Werelderfgoed
• Dagexcursie naar Cham island, om te snorkelen of de vissersdorpjes te bezoeken
• Ontdek het boerenleven in een nabijgelegen dorpje

dag 12 Hoi An - Saigon
Vanaf Danang vliegen we naar Saigon, waarna we naar de bekende Cu Chi tunnels rijden. Dit verbazingwekkende ondergrondse netwerk werd door de Vietcong gebruikt tijdens de oorlog. Na de lunch rijden we terug naar Saigon, de grootste en drukste stad in Vietnam. 's Middags maken we een stadsrondrit om de hoogtepunten van de stad te bekijken.

dag 13 Saigon - Mekong Delta
We rijden het hart van de Mekong Delta binnen, waar we per boot over de machtige Mekong rivier varen. Onderweg bezoek aan onder andere een rijstpapierfabriekje, een bonsaiboomkwekerij en enkele vissersdorpjes. Nadat we de drijvende markt in Cai Be bezocht hebben, rijden we naar Can Tho, voor onze overnachting.

dag 14 Mekong Delta - Saigon
In de ochtend bezoek aan de drijvende markten rondom Cai Rang, waarna we in de middag terugrijden naar Saigon. Vrije tijd om bijvoorbeeld per fietstaxi Cholon te ontdekken, Saigon's Chinatown.

dag 15 Saigon - Amsterdam
Ochtend ter vrije besteding. In de middag transfer naar de luchthaven voor onze vlucht naar Amsterdam.

Optionele excursies:
• Kookles op een traditionele boot

dag 16 Aankomst Amsterdam