Amsterdam - Hanoi 15 - 16/01/09 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Trijnie - WaarBenJij.nu Amsterdam - Hanoi 15 - 16/01/09 - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Trijnie - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Hanoi 15 - 16/01/09

Door: Trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

16 Januari 2009 | Vietnam, Hanoi

Ik zit nu in Mai Chau, maar even heel snel wat details van de vorige twee dagen. Met een kwartiertje eten we en na het eten gaan we de yakouzie in. Schrijf je dat zo?? Het gaat inmiddels weer helemaal goed met me, een topdag en -dagen gehad.

15/1/09 Vertrek uit Assen met de trein van 7.22 uur rechtstreeks op Amsterdam. Heel goed te doen, lekker snel. Aanspraak onderweg van iemand die ook een lange rit te gaan had en zich verveelde:-).
De ontmoeting met Mineke was snel geregeld, ze stond me al op te wachten. Marga had zich al ingecheckt en stond bij een ander koffiepunt op ons te wachten. Uiteindelijk treffen we elkaar en drinken samen een kopje koffie en maken alvast kennis. Om 11.00 uur zullen we de andere twee ontmoeten. Dit blijken Morien en Ronald te zijn. De groep is nu compleet en we gaan door de douane. Het vliegtuig vertrekt om 13.45 uur. Beetje vertraging. We landen om 24.00 uur voor de tussenstop in Hongkong. Ik ben helemaal verreisd. Misselijk, enz. Niets meer aan te doen en de volgende vlucht verloopt minder prettig:-(. Gedeeltelijk op het toilet doorgebracht. Dit heb ik nog nooit meegemaakt en voel me behoorlijk beroerd. Bah, voor de terugreis direct een reistablet innemen (niet vergeten!!!).
Maar goed we komen uiteindelijk aan in Hanoi. Inmiddels is het 16 januari geworden. Geen idee meer hoe laat het Hanoi tijd was, maar 'onze' tijd was ongeveer 4.00 uur 's morgens. De koffers zijn gelukkig van allemaal ook meegekomen en even later treffen we onze gids, Hai, op het vliegveld in Hanoi. Hij vertelt dat het nog een uurtje rijden is naar het hotel (40 km). Het vliegveld ligt buiten Hanoi.

Dat was voor mij natuurlijk niet zo prettig, gezien de omstandigheden. Liggend, in de bus op de voorste bank, met plastic tas :-( ben ik gearriveerd bij het hotel.
De lunch heb ik vandaag maar even over geslagen. Snel het bed in, een paracetamol, voorzichtig wat water drinkend, en uiteindelijk ben ik in slaap gevallen. Om 15.oo uur (Hanoi tijd) werd ik wakker en waren de anderen net terug van de lunch. Ik was redelijk opgeknapt en besluit toch de cyclotour door de oude stad mee te maken. Daar heb ik geen spijt van gehad. Je weet niet wat je ziet en vooral wat je hoort!!!
Maar daarover later meer, ik moet nu gaan eten .
groetjes vanuit een prachtig en bijzonder land.

• 18 Januari 2009 - 11:03

Eunice:

Ben blij dat u zich weer beter voelt!!! En dat het daar zo mooi is! Ik denk eigenlijk dat het best veel van Thailand weg zal hebben! Hoop dat u geniet!
    Knuffel Eunice

• 18 Januari 2009 - 12:24

Anneke Kramer:

Jammer zo'n begin....
    Nu maar lekker genieten; fijne dagen!!

Groetjes Anneke

• 18 Januari 2009 - 14:01

Janna:

Wat een ander werelddeel hé.Hopelijk knap je weer helemaal op.
    Groeten Janna

• 18 Januari 2009 - 18:55

Karin:

Nou ja zeg, ga je ook "lekker???" met het vliegtuig op vakantie. Wordt je toch nog misselijk!
    Hoop dat het eten je goed be(ge)vallen is.

Leuk om nu al je eerste verslagje te lezen.
    Klnkt spannend zo'n cyclotour. Was het verkeer niet al te hectisch?

Op naar de rest van je reisverslag en jij op naar alle nieuwe, spannende en mooie belevenissen die nog gaan komen.