Geen Incatrail - Reisverslag uit Cusco, Peru van Trijnie - WaarBenJij.nu Geen Incatrail - Reisverslag uit Cusco, Peru van Trijnie - WaarBenJij.nu

Geen Incatrail

Door: Webmaster Trijnie

Blijf op de hoogte en volg Trijnie

14 Oktober 2005 | Peru, Cusco

Vandaag geen Incatrail. Als jullie het nieuws hebben gezien weet je waarom. Onze gids vindt het niet verantwoord om te gaan. We kunnen wel gaan maar komen we ook weer terug..... Dus vandaag doen we de Heilige Vallei. Moet nu in allerijl snel geregeld worden.

Misschien over twee dagen de Incatrail, maar dat is afwachten.

Het is hier trouwens stralend weer. Zon, zon,zon. Heerlijk dus.

Verder alles oké, groetjes
____________________________________________
Even een aanvulling vanuit Nederland. Hieronder staat een artikel uit het Dagblad van het Noorden.
Voor jou Trijnie zodat je weet wat in Nederland in kranten en op tv wordt verteld over Peru en voor geinteresseerden een update. ____________________________________________
anp | 14 oktober 2005, 15:22, update
Peru evacueert toeristen van Machu Picchu

LIMA - Alle 1500 toeristen die vastzaten in Machu Picchu, een archeologische bezienswaardigheid in Peru, zijn geëvacueerd. Dat hebben de Peruaanse autoriteiten vrijdag laten weten.

De toeristen konden niet met de trein vertrekken omdat de spoorverbinding van en naar Machu Picchu door modderstromen na hevige regenval was geblokkeerd.

De toeristen, onder wie veel Europeanen en Amerikanen, werden per bus naar de stad Cusco gebracht. Het duurt zeker drie dagen voordat de spoorverbindingen in het gebied zijn hersteld. Op sommige plaatsen bedekt een laag modder van 2 meter de rails. De komende dagen worden toeristen naar en van Machu Picchu met de bus vervoerd.

Machu Picchu wordt 'de verloren stad van de Inca's' genoemd en werd in 1911 ontdekt. Volgens archeologen was de op 2560 meter hoogte gelegen stad in de 15e eeuw de verblijfplaats van de grote Inca-keizer Pachacutec. Jaarlijks komen een half miljoen bezoekers naar Machu Picchu.

• 14 Oktober 2005 - 15:10

Marjolein:

Nou, hopen dat je die Camino del Inca toch nog kan lopen! En als het kan.. dat dan die modder wel weg is, want daar krijg je vieze voeten van!!! Rubberlaarzen mee? ;-)

• 14 Oktober 2005 - 17:59

Herman En Els:

Heilige valei klinkt een beetje mistiek. Vast wel een leuke ervaring. Maar die inca trail moet natuurlijk wel gebeuren hoor. Koop zelf ook maar schep en haal die laag modder maar EVEN weg. Alhoewel, een laagje van 2 meter is wel wat veel natuurlijk. Heb je nu misschien de tijd om iets meer te vertellen over het land en de mensen daar. We hopen natuurlijk dat het programma zoveel mogelijk volgens plan kan worden afgewerkt.
    Hoe dan ook: niet teveel in de zon want dat steekt straks zo af bij ons. Daar is niemand bij gebaat.
    Alweer heel heel liefs gewenst.

• 14 Oktober 2005 - 18:19

Rianne:

Lees net een heel artikel in de visie over een zendingsechtpaar dat in Cusco allerlei voorzieningen opgestart heeft.Mission South America/Hogares Libertad.
    hogareslibertad@hotmail.com
    Misschien leuk om te weten als je door het weer moet wachten?

• 14 Oktober 2005 - 18:40

Mar (moet Ff!):

Leuk, leuk, leuk!!
    Ben benieuwd...

• 14 Oktober 2005 - 19:05

Janna:

Gelukkig dat jullie gids geen risico neemt.We willen je wel graag heel terug.Nog heel veel plezier en geniet ervan.

• 14 Oktober 2005 - 22:11

Els:

Kun je intussen misschien wat evangeliseren :-)

• 16 Oktober 2005 - 13:54

Sonja:

geniet nog maar even, we blijven je reis volgen
    groetjes

• 16 Oktober 2005 - 14:28

Wim En Loes:

We maakten ons al zorgen over je, want ook wij hadden in de krant gelezen over de modderproblemen. We hopen dat de Incatrail toch nog doorgaat. Geniet nog maar lekker verder.